سوال: راستگو

با سلام .دوقطعه زمین دارم که با افرادی درمالکیت اختلاف داشتم سه ماه قبل حکم قطعی خلع ید وتوقیف اموال به نفع من ازدادگاه تجدیدنظر صادر شده وبه طرف مقابل ابلاغ گردید اما طرف مقابل از دادن آن واجرای احکام جلوگیری نموده وبه صورت درگیری مسلحانه موجب زخمی شدن من وبرادرانم شده که هنوز درحال پی گیری است .اما ایشان بدون توجه به احکام صادره زمین مورد نظر را کشت ومقداری را فروخته ودرآن کارگاه احداث نموده .شکایت جهت رفع مزاحمت وتصرف عدوانی نمودم.خواهشمند است راهنمایی فرمایید چگونه دفاع نماییم واجرت المثل ایام تصرف را چطور درخواست نماییم .

 

جواب داده شد:

ماده 1 قانون اجرای احکام مدنی  - هیچ حکمی از احکام دادگاههای دادگستری به موقع اجرا گذارده نمی‌شود مگر این که قطعی شده یا قرار اجرای موقت آن در مواردی که‌قانون معین می‌کند صادر شده باشد.

ماده 24 قانون اجرای احکام مدنی - دادورز (‌مأمور اجرا) بعد از شروع به اجرا نمی‌تواند اجرای حکم را تعطیل یا توقیف یا قطع نماید یا به تأخیر اندازد مگر به موجب قرار‌دادگاهی که دستور اجرای حکم را داده یا دادگاهی که صلاحیت صدور دستور تأخیر اجرای حکم را دارد یا با ابراز رسید محکوم‌له دائر به وصول‌محکوم به یا رضایت کتبی او در تعطیل یا توقیف یا قطع یا تأخیر اجراء.

‌ماده 8 قانون آیین دادرسی مدنی- هیچ مقام رسمی یا سازمان یا اداره دولتی نمی‌تواند حکم دادگاه را تغییر دهد و یا از اجرای آن جلوگیری کند مگر دادگاهی که حکم‌صادرنموده و یا مرجع بالاتر، آنهم در مواردی که قانون معین نموده باشد.

این که می فرمایید با داشتن حکم قطعی باز هم حاضر به خلع ید از ملکتان نمی شود، باید از اجرای احکام تقاضا کنید که توسط نیروهای انتظامی و دادورزان خود نسبت به اجرای حکم با قاطعیت اقدام کنند.اگر اجرای احکام نسبت به اجرای حکم کوتاهی میکنند با ریس مجتمع قضایی حوزه مربوطه گزارش داده یا قاضی اجرای احکام را در جریان بگزارید.
چنانچه در حال حاضر و پس از صدور حکم ،محکوم علیه در حال فروش ملک شماست نسبت به ایشان شکایت انتقال مال غیر نیز مطرح کنید
در مورد تقاضای مطالبه اجرت المثل دادخواست به خواسته "مطالبه اجرت المثل زمان تصرف "را نیز به دادگاه حقوقی محل قرار گرفتن ملک داده و از آن طریق پیگیری نمایید.
در مورد دعاوی خودتان مواد 690،691،693،694 قانون مجازات اسلامی  مصوب 1370 تعیین تکلیف نموده است.

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: تصرف عدوانیفروش مال غیراجرای حکم قطعیمرحله اجراقلع و قمع

تاريخ : یک شنبه 30 آذر 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

پرونده شماره 1

ماه اول کارآموزی

تاریخ: 01/06/93

دادگاه رسیدگی‌کننده: شعبه ؟ دادگاه کیفری مشهد

شماره پرونده:9309985147300414

کلاسه پرونده: ؟

شاکی: م یوسفی فرزند غلامرضا ساکن مشهد متولد 1368 شغل راننده

متشاکی: و  الهی فرزند مور علی ساکن مشهد متولد 1372 شغل بیکار (معتاد به کریستال)

تاریخ وقوع جرم:27/3/93 محل وقوع جرم: مشهد، شهرک شهید رجایی (حر)

موضوع: زورگیری (سرقت)

 نتیجه پرونده: صدور حکم مبنی بر محکومیت


موضوعات مرتبط: نمونه گزارشات کارآموزی وکالت
برچسب‌ها: گزارش کارآموزی-نمونه گزارشات کارآموزی-سرقت-پرونده سرقت

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 20 آذر 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :ابراهیم

اگرپدری دارای سن۸۰ باشدایا میتواند اموال خودرا از۴ فرزند بدون اطلا فرزندان دیگر بنام یکی از فرزند بکند با تشکر

 

جواب داده شد:

اگر ایشان سفیه  نباشند(سفیه کسی که سود و ضرر خود را نمیداند یا در روابط اقتصادی خود متعارف عمل نمی کند) بله می توانند هر نوع دخل و تصرفی در اموالش تا زمان حیات خود انجام دهد و در فرض سوال اموالش را به  یکی از فرزندانش منتقل کند.ولی اگر ایشان به دلیل بیماری و کهولت سن ممکن است مورد سوء استفاده وراث قرار بگیرد بهتر است با مراجعه به دایره سرپرستی مجتمع قضایی محل سکونت ایشان و اثبات سفاهت ، قیمی برای ایشان انتخاب کنید تا دخل و تصرف در اموال با نظارت قیم صورت بگیرد


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری

تاريخ : پنج شنبه 20 آذر 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال ابوذری

من و همسرم 8 سال است که زندگی مشترک داریم. همسرم برنامه زندگی در خارج از کشور را دارد و به من هم گفته اگر دوست نداری نیا. من تصمیم دارم بمونم ولی اگر زمانی ایشون نخواهد برگردد من می خواهم مهریه ام را به اجرا بگذارم. سوال من این است که به دلیل اینکه ایشون تمام زندگی را فروخته و با خود خواهد برد و هیچ ملکی یا مالی در ایران نخواهد داشت آیا اگر من برای مهریه اقدام کنم و ایشون ادعا کند هیچ پولی برای پرداخت به من ندارد، آیا این امکان دارد که ملک یا اموال خارج از کشور ایشون مورد بررسی قرار بگیرد؟ آیا اگر من سندی یا مشخصات اموال خارج از کشور ایشان را داشته باشم مفید خواهد بود؟ با تشکر

جواب داده شد

با سلام شما می توانید تا اموال خود را از ایران خارج نکرده از طریق اجرای ثبت توقیف و سپس وصول نمائید و با اجرای مهریه می توانید زوج را ممنوع الخروج نمایید. اگر اموال را خارج کند استرداد آن مشکل است. همچنین می توانید ضمن تقدیم دادخواست به دادگاه حقوقی به مطالبه مهریه خود اقدام و به میزان مبلغ و ارزش مهریه درخواست تأمین خواسته نمائید تا معادل آن از اموال زوج بابت طلب شما تأمین و توقیف گردد. ضمناً اگر شوهر شما در ایران اموال نداشته باشد و بخواهد اقامت دائم در خارج از کشور داشته باشد شما نمی توانید با فرض مذکور مهریه تان را وصول کنید و امکان توقیف اموال ایشان در خارج از کشور وجود ندارد مگر بین دولت ایران و کشور مورد اقامت شوهرتان قرارداد معاضدت قضائی در اینگونه امور امضاء شده باشد

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مهریهمطالبه مهریهطریقه گرفتن مهریه

تاريخ : دو شنبه 10 آذر 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ