با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز

لطفا سوالات حقوقی خود را در بخش نظرات این پست ثبت بفرمایید یا به ادرس mohsen.ebrahimi87@gmail.com ایمیل بفرمایید تا در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی انها اقدام شود.لطفا سوالات خود را واضح و بدون ابهام پست بفرمایید تا روند پاسخویی با مشکل مواجه نشود. سوالات به منظور راهنمایی و بهره برداری سایرین بدون ذکر نام عزیزان در صفحه اصلی نمایش داده خواهد شد.ضمنا بعضی از سوالات به دلیل تکراری بودن در صفحه اصلی قرار نمیگیرد لذا جهت ملاحظه پاسخ سوال خود به بخش نظرات همان پست مراجعه فرمایید.با سپاس محسن ابراهیمی وکیل پایه یک کانون وکلای استان خراسان رضوی


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: سوال از وکیلپرسش و پاسخ حقوقی

تاريخ : شنبه 3 خرداد 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :مهدویان

باسلام من به خاطریک مورد سرقت موتر سیکلت ۹۱روز حبس تعزیری و ده ضربه شلاق حکم گرفتم واعتراض زدم چون سابقه قبلی نداشتم میخاستم بدونم اگر دادگاه تجدید نظر هم همین حکم تایید بکنه دیگه راهی نیست که من به زندان نرم وچند روز بعد ازابلاغ رای دادگاه تجدیدنظر پرونده به اجرای احکام میره؟

 

پاسخ داده شد

با عرض سلام و عرض ادب

اصولا پس از تحدیدنظر حق اعتراض ندارید. اگر وقوع سرقت محرز است پیشنهاد میکنم  با صرف نظر از تجدیدنظر خواهی درخواست تخفیف کنید در این صورت 1/4 از مجازات کاسته می شود .در خصوص قسمت بعدی سوالتان باید عرض کنم در هر صورت پس از قطعی شدن  حکم ، پرونده به اجرای احکام ارسال و عملیات اجرایی شروع می شود.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: سرقتتمکین از حکم

تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :موسوی زاده

سلام سال 1395 سرقت 30 گرم طلا به صورت کیف قاپی که سارق 67 قفره سرقت نیز داشته 21 روز بعد هم دستگیر میشود قاضی پرونده حکم حبس تا رد مال میده سوالم اینه که چرا تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته؟ این 30 گرم به ما بر میگرده؟

 

پاسخ داده شد

 

با سلام وعرض ادب.بله سارق تا زمانی که نسبت به رد مال ( 30 گرم طلا) اقدام  یا رضایت شما را اخذ نکند در حبس خواهد ماند.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: رد مال در سرقت

تاريخ : شنبه 31 تير 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : ناصریان

سلام.پدر بنده یک قطعه زمین رو بدون دریافت هیچگونه وجهی به شخصی واگذار نموده است و در این خصوص قولنامه نوشته اند.در قولنامه به رایگان بودن اشاره ای نشده است و در قسمت ثمن معامله نیز چیز خاصی قید نشده است.آیا امکان پس گرفتن زمین وجود دارد؟

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب:

جواب سوال صراحتا در ماده 803 قانون مدنی قید شده است.به نظر می رسد با توجه به مفاد قرارداد و احتمالا اخذ اظهارات شهود احتمالی بتوان هبه بودن را اثبات و با در نظر گرفتن شروط خاص ذکر شده در ماده 803 قانون مدنی ، زمین را مسترد نمود.

ماده 803قانون مدنی - بعدازقبض نیزواهب می تواندبابقاع عین موهوبه ازهبه رجوع مگردرمواردذیل که نمی تواند رجوع نماید : 1)درصورتی که متهب پدریامادریااولادواهب باشد. 2)درصورتی که هبه معوض بوده وعوض هم داده شده باشد. 3)درصورتی که عین موهوبه ازملکیت متهب خارج شده یامتعلق حق غیر واقع شودخواه قهرامثل اینکه متهب به واسطه فلس محجورشودخواه اختیارا مثل اینکه عین موهوبه به رهن داده شود. 4)درصورتی که درعین موهوبه تغییری حاصل شود.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیمطالب حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: هبهرجوع از هبهپس گرفتن هدیهپس گرفتن هبه

تاريخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مهسا

با سلام و عرض ادب
همسر بنده دوتا دبه انگور برا سرکه ریخته بود و مدت ۲۰روز از ریختن انگورها میگذشت که مامورین به خانه آمدن و دبه ها وهمسرم همراه با قابلمه و یک لوله که به گفته مامورین لوله تقطیر بود بردن برا تست الکل فرستادن پزشکی قانونی که درصد آنها یکی۸درصد ‌یکی ۱۲درصد بوده دادگاه با فیش حقوقی همسرم رو آزاد کردن وپرونده به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده و چند روز بعد نوبت دادگاه داریم میخاستم بدونم چجوری ثابت کنیم که برا سرکه بوده و قصد نیتی برا مشروب نبوده اتهامات فروش و نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به میزان ۴۵لیتر هستش و ناگفته نماند همسرم در سال ۹۷به جرم مشروبات الکلی سابقه دارد ولی در پرونده الان زده بدون سابقه کیفری موثر همسرم استشهادیه محلی جمع کرده که حسن شهرت در محل نداشته است ممنون میشم راهنمایی بفرماید با کمال تشکر

 

پاسخ داده شد

با عرض سلام و ادب

پیشنهاد می شود در این خصوص به احدی از همکاران وکیل مراجعه نمایید.در پرونده حاضر بستگی به تحقیقات مخبرین و گزارش مامورین و همچنین انجام یکسری تحقیقات محلی و دستورات قضایی روند رسیدگی تغییر نماید.اخذ استعلام سابقه کیفری هم در آینده توسط مرجع بالاتر نیز متصور است. حتما به وکیل مراجعه نمایید.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: ساخت الکبساخت سرکهاتهام ساخت مشروب الکلی

تاريخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : عندلیبی

سلام من با یه اقایی چندماه پیش دوست بودم و بعد کات کردم یه روز مست زنگ زد و مزاحمت ایجاد کرد مجبور شدم خطمو عوض کنم ولی تلگرامم باهمون خطم هست بلاکش کردم ولی بعد چندماه دلیت اکانت کرد و امروز پیام داد من گفتم بهش علاقه ای ندارم ولی اصرار داره که منو ببینه گفتم خواستگار دارم می خوام بایکی دیگه ازدواج کنم خیلیم هم دوسش دارم اما گوش نکرد و گفت میام جلو خونتون نمیزارم اونا بیان و اصرارم داره که کاری که بخواد و انجام میده این موضوع منو نگران کرده که آبرو ریزی نکنه و مراسمم که سه روز دیگه هستش رو خراب کنه

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. شما می توانید تحت عنوان مزاحمت و تهدید از ایشان در دادسرای نزدیک محل اقامت خودتان شکایت نمایید.

موفق  و موید باشید


برچسب‌ها: مزاحمتتهدید

تاريخ : یک شنبه 23 مرداد 1401 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

  سوال : شجاعی

با سلام و احترام بنده یک قرارداد پیش خرید ساختمان در قالب یک مبایعنامه دارم. فروشنده به قرارداد خود عمل نکرد بنده در مرحله اول با اون توافق کردم و زمان قرارداد رو تمدید کردم زمان قرار داد در پشت صفحه قرارداد اصلی پشت نویسی شده است سوال1: ایا با پشت نویسی قرار داد، بنده های اصلی قرار داد مانند ضرر و زیان تعیین شده، که در پشت نویسی تغییر نکرده اند معتبر می باشد؟ سوال2: با توجه به اینکه تاریخ تحویل پایان اسفند سال گذشته بوده و ساختمان در حدود 60 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود حداقل تا 6 ماه اینده تحویل نشود.بنده چه زمانی باید برای اقدام به تهیه دادخواست و دریافت خسارت عدم تحویل اقدام نمایم؟ با تشکر

پاسخ داده شد 

سلام و عرض ادب. 1- بله شروط قرارداد اصلی معتبر باقی می ماند مگر اینکه صراحتاً در ظهر نویسی آنها را لغو کرده باشید.2- باید تا پایان مهلت تعیینی صبر کنید حتی اگر مطمئن هستین تخلف صورت میگیرد.

موفق و موید باشید

 

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیاملاکقراردادها
برچسب‌ها: تخلفات قراردادی-ظهرنویسی مبایعه نامهپیش فروش ساختمان

تاريخ : دو شنبه 29 فروردين 1401 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : باقری


سلام خدمت آقای وکیل.من به دو سال حبس تعزیری محکوم شدهم بابت جعلو استفاده از سند مجعول و در دادگاه تجدیدنظر هم قطعی شده است.آیا میتوانم فرجام خواهی کنم ؟باید به دادگاه تجدید نظر مراجعه کنم یا دفاتر خدمات قضایی؟ با تشکر

 

سوال پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب. خیر رای صادره قابل فرجام خواهی نمی باشد و قطعی ست.

موفق و موید باشید


برچسب‌ها: جعلفرجام خواهیقطعیت حکم

تاريخ : یک شنبه 22 اسفند 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مظفریان

سلام-اگر زوجه وکالت نامه در طلاق داشته باشد و جهت طلاق توافقی که جلسات مشاوره برگزار می شود زوجه حضور پیدا نکند چه اتفاقی می افتد؟آیا بدون حضور ذوج باز هم میتوان طلاق گرفت؟

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب- بله . با رعایت و طی تشریفات قانونی ، عدم حضور  زوج در جلسات مشاوره یا جلسه دادگاه ؛ مانع صدور رای طلاق توسط قاضی نیست.

موفق موید باشید


موضوعات مرتبط: مطالب حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: جلسات مشاوره طلاق توافقی-حضور زوجین در جلسات مشاورهالزام زوج به حضور در جلسات مشاوره طلاق

تاريخ : سه شنبه 30 آذر 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : تکتم مریوانی

6ماه پیش به دلیل زایمان از کارم مرخصی زایمان گرفتم و در این مدت با توجه به سابق کارم سازمان تأمین اجتماعی به من حقوقم را داد ولی حالا که می خواهم به کارم برگردم کارفرما اعلام عدم نیاز کرده ولی این موضوع را به طور کتبی به من اعلام نمی کنه قرارداد کارم 1/5/90 تمام شده من هم قراردادی ندارم که بتونم ثابت کنم اونجا کار می کردم ولی حق بیمه ام هست که اونجا شاغل بودم، آیا دستم به هیچ جا بند نیست که بتونم حقوق بیکاری بگیرم؟

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب.

بله شما می توانید با مراجعه به شعب حل اختلاف مستقر در اداره کار محل کار خود (هیئت تشخیص) مراجعه کرده و با تقدیم دادخواست حقوق قانونی ضایع شده خود را پیگیری نمایید. .سابقه نشان داده است اصولا اداره کار حامی خوبی برای کارگران است.نگران نباشید.

موفق و موید

 

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریقراردادها
برچسب‌ها: شکایت کارگریشکایت از کارفرمااداره کارهیئت تشخیص اداره کارمطالبات کارگری

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال: فرامرزی

با سلام دست چپ مادرم طی تصلادف که شش ماه پیش رخ داد مصدم شده وبا خرج سه ملیون هزینه عمل هنوز به بهبود کامل نرسیده ماشین راننده با وثیقه از توقیف در آمده است معاینه مجدد پزشک قانونی 12/8/1400 می باشد. لطفا جواب بدهید: خرج بیمارستان به پای راننده است یا بیمه باید پرداخت کند؟ در صورت تعلق گرفتن دیه چند درصد را شامل می شود؟ با تشکر

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب؛ میزان دقیق دیه بر مبنای برگه پزشکی قانونی محاسبه می شود و در حال حاضر امکان محاسبه وجود ندارد. هزینه های بیمارستان می بایست از محل همان دیه پرداخت شود و اگر هزینه ای مازاد بر آن در بیمارستان پرداخت شد باید با دادخواست مجدد و ارائه مدارک از راننده مسبب حادثه پس از رسیدگی در محکمه حقوقی دریافت نمایید.

موفق و موید باشید

 

 

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریکیفری
برچسب‌ها: مطالبه دیهمطالبه خسارت مازاد بر دیهدیهمطالبه خسارت

تاريخ : دو شنبه 26 مهر 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : بوژمهرانی

 با سلام. بنده دادخواست افزایش ساعات ملاقات فرزند داده ام. احتمالا پس از رای همسرم بعد از بیست روز تقاضای تحدید نظر میکنه برای اتلاف وقت. من میتونم بلافاصه تجدید نظر بزنم. و تقاضای دستور موقت بکنم. تا وقت تلف نشه. اول کار یکبار دستور موقت گرفتم.؟

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.در موضوعات حقوقی از جمله موضوع شما ؛ با توجه به اینکه دستور موقت همان عین خواسته است ؛ لذا دادگاه اصولا دستور موقت صادر نمی کند. ضمن اینکه تجدیدنظرخواهی شما در ابتدای مهلت ؛ مانع تجدیدنظرخواهی ایشان تا پایان روز بیستم نخواهد شد.

موفق و موید باشید.

 

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: ملاقات طفلدستور موقت

تاريخ : یک شنبه 28 شهريور 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : محمودی 

 

با سلام اگر دختری که عقد کرده ,بدون اذن و اطلاع پدر دختر طلاق دهند,حکم طلاق چیست؟ ضمنا به جای امضای پدر در محضر فردی با دریافت مبلغی طلاق نامه را امضاء نمودند. با تشکر

 

پاسخ داده شد

 

با عرض سلام و ادب ؛  اذن پدر تنها شرط صحت عقد نکاح ر خصوص دختر دوشیزه می باشد .اما برای طلاق رضایت پدر شرط نیست.موفق  و موید باشید .


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیطلاق و مهریه
برچسب‌ها: طلاق بدون اذن پدراذن پدر در طلاقشرط صحت عقد نکاح

تاريخ : دو شنبه 31 خرداد 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 

سوال : مولایی

باسلام وعرض خسته نباشید.پدر مرا شخصی 3 سال پیش بقتل رساند و سپس در ماشینش به اتش میکشد قاتل نیز دستگیر میشود حال که در دادگاه پرونده دایر میباشد 3 برادرانم اقدام به وصول دیه نموده اند(البته ما 4 برادریم و من نیز فرزند ارشد ذکور میباشم) )ولی بنده رضایت ندارم و خواستار قصاص شده ام حال دادگاه چه رویه ای خواهد داشت آیا فرد را در زندان نگاه میدارد یا در خواست قصاص بنده را قبول مینماید و یا حکم دیگری میدهد درخواست راهنمایی از ان جنابان را دارم.

پاسخ داده شد

با سلام و عرض ادب.

قصاص حق اولای دم است . اگر شما به تنهایی خواهان قصاص هستین ؛ می بایست سهم سه برادر دیگر را از دیه که گرفته اند را به قاتل پرداخت کنید تا وی قصاص شود.

موفق و موید باشید

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: گذشت اولیای دمفاضل دیهقصاص در صورت گذشت برخی از اولیای دم

تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : ممدوحی

سلام - من درخواست طلاق به دادگاه دادم.آیا دادگاه طلاق را به هر صورت اجرا می کند و یا نه باید حقوق زن را تمام و کمال بدهم و بعد طلاق اجرا می شود؟ همسرم راضی به طلاق نیست و می گوید من تمام مهریه خودم را می خواهم.ممنونم از شما

 

پاسخ داده شد

 سلام و عرض ادب.

با توجه به اینکه حق طلاق با مرد است ؛ دادگاه در هر صورت حکم به طلاق را صادر می نماید ولیکن اجرای صیقه طلاق توسط سر دفتر طلاق ؛ منوط به پرداخت کامل حق و حقوقات زوجه می باشد.

موفق و موید باشید

 

 


موضوعات مرتبط: طلاق و مهریه
برچسب‌ها: طلاق از طرف مردحقوق زوجهحق طلاقحکم طلاق

تاريخ : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ