سوال : مصطفی

اقای ابراهیمی عزیز برادر بنده چند ماه پیش واسه کاری که میخواست انجام بده اتاقی از کسی که کانون تبلیغاتی بود اجاره کرد وبابت کارش به این اقا حدود 30 میلیون چک بابت تبلیغات و اجاره و چیزای دیگر داد ولی برادرم نتوانست مبالغ را پرداخت کند یک روز از کلانتری زنگ زدن که برادرتون رو جلب کردیم واگر نیایید میبرن دادسرا و زندان ما هم از همه جا بی خبر رفتیم شاکی گفت رضایت نمیدم مگر اینکه پول بدید ماهم مقرر شد ماشین پراید مدل91 که و یک مقدار پول بهشون دادیم وایشان رضایت داد وما در قبال کلیه چک های برادرم ماشین رو دادیم وهمان روز بین خودمان وشاهد چیزی نوشتیم که این تعداد چک تحویل گرفته شد و مابقی چک ها در زمان انتقال سند تحویل داده شود وظرف مدت 48 ساعت از ان مدت حدود 1 ماه میگذرد و این اقا مدعی شده که شما باید600 هزار تومتن دیگر به من بدهید تا چک هارو تحویل بدم کلااا زده زیرش منم رفتم روی پلاک شکایت گذاشتم ایا کاری جهت خرج کردن چک یا موارد دیگر میتواند انجام دهد؟و در ضمن من دیگه چه کاری میتونم انجام دهم که ایشان ملزم به اینکار شود استد عا دادرم جوابم رو بدهید ممنونم که وقتت گران بهاتون رو در اختیارم گذاشتید.

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. به دادگاه دادخواست استرداد لاشه چک بدهید.در ضمایم دادخواست رضایت نامه فی مابین و نحو تسویه حساب را ضمیمه کنید. موفق و موید باشید.ضمنا نیازی به شکایت توقیف خودرو نیست.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: استرداد خودروتوقیف خودرواستراداد چک

تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : ناشناس

سلام. من چند سال داخل فروشگاهی کار میکردم یک روز صاحاب فروشگاه سه تا برگه سفید اورد که من انگشت و امضا کنم که بعدا خودش پرش کنه که بنویسه بیمه و حقوقمو کامل گرفتم اما تا کنون چیزی ننوشته. سوالم اینه در آینده میتونه چیزی بر خلاف این بنویسه که واسه بنده ضرر داشته باشه ؟

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. متاسفانه کارفرمایان به دلیل کسرت کارگران هرروز با اقدام به چنین اعمالی در صدد پایمال کردن حقوق کارگاران هستند. به هرحال این روش عرف شده و کارگران نیز تن داده اند. معمولا کارفرمایان بعد از ایجاد اختلاف با کارگرشان ،سفید امضا ها را پر میکنند جهت ارائه به اداره کار.ولی خوشبختانه اداره کار نیز به این ترفندها اشناست و اهمیتی نمیدهد.هر آن چه که بر خلاف تعهد و نظر طرفین بوده ، در سفید امضا قید شود مصداق خیانت در امانت بوده و با وصف عنونا مجرمانه مشمول مجازات کیفری خواهد بود.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: اداره کارسفته به عنونا ضمانت نامهسفته سفید دادن چه حکمی دارددادن سفته سفید برای ضمانت

تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : جوادی

سلام،مطالبه مهریه کرده ام زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر راکه دران یک خانه ساخته شده که همسرم ان را به اجاره واگذارکرده ویک سالن دیگه هم توی همین زمین هست روتوقیف کردم واین سند شش دانگ بنام همسرم هست اما همسرم مقداری از ان راکه حالت یک سالن است جز مستثنیات دین رفع توقیف کرده است امابه من ازطرف دادگاه ابلاغ نشده وهمسرم یک خانه دیگه هم درمحیطی دیگر رهن کرده که من مبلغی که برای رهن داده بود روهم توقیف کردم،وقرارداد دربنگاه املاک طوری نوشته شده که اگر یک ماه مبلغ اجاره رو همسرم نده یکطرفه قراردادفسق خواهد شد ،آیا اون سالن که حالت یک سوله رو داره جز مستثنیات دین محسوب میشه ،باتوجه به اینکه یک خونه دیگه داره اجاره داده،ومنزلی دیگراجاره کرده واینکه یک مغازه هم توی همین زمین ساخته شده ولی همسرم اون روهم اجاره داده الان قراردادش روفسق کرده واون روهم جز مستثنیات رفع توقیف کرده ولی ازش استفاده نمیکنه ایااین هم مستثنیات محسوب میشه؟لطفا راهنمایی کنید تشکر

 

پاسخ داده شد:

سلام و عرض ادب. قانون گذار تنها به محکوم علیه حق داده ٰ ، چنانچه مالی جز مستثنیات دین ندارد مثل منزل مسکونی برای استفاده شخصی آن هم در حد شان در اینصورت قابل توقیف نباشد.به دادگاه هایی که رفع توقیف داده اعتراض نمایید و با ارایه اسناد و مدارک عدم شمول مستثنیات دین نسبت به ملک رفع توقیف شده را ثابت نمایید. ضمنا اگر همان مقدار که توقیف شده کفاف مهریه شما را میکند دادگاه مجاز نیست بیش از آن را حکم به توقیف دهدموفق و موید باشید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: توقیف اموالرفع توقیف اموالمستثنیات دینمهریه

تاريخ : یک شنبه 8 فروردين 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ