وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری

وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره رایگان حقوقی،کیفری در مشهد 09030327250 از ساعت 17تا19 (لطفا به ساعت تماس توجه داشته باشید!)
آخرين مطالب

سوال :سروش

 سلام وخسته نباشید عرض میکنم.از صبر و حوصله ای که دروبلاگتون به خرج میدید و به مشکلات مردم رسیدگی میکنید بسیار خوشحال و سپاسگذارم.6 ماه پیش بازنم اختلاف پیدا کردم(به خاطر دروغگو بودنش) و گذاشت از خونه رفت ،زنم کلی دروغگو تشریف داره . حرف دروغ پیدا نکنه راست حرف میزنه .تو ماه اول مهریشو گذاشت اجرا و توقیف اموال گرفت ،به دروغ رفته دادگاه گفته که منو وپسرم رو کتک زده از خونه بیرون انداخته ،که این دروغشو نتونست ثابت کنه، دادگاه چند روز پیش حکم عدم تمکینشو صادر کرد . بازم یک شکایت کرده نوشته منو و بچمو زده از خونه بیرون کرده و نوشته400تومان برا خودش و 250تومان برا پسرم هرماه نفقه می خواد . من کارگرم برا مهریه سابقه 8 سال کارگری در کارخانه های مختلف رو بردم از ماهی 150 تومان شروع شده بود تا الان امسال که شده 700 تومان ،مهریه نوشتند5 سکه اول و هرسه ماه یک سکه (که به اونم باز شکایت کرده و قبول نداره ، البته من همینم ندارم بدم )خانه اجاره ای بودم خونه رو عوض کردم یه خونه 200 تومانی کرایه کردم شاید بتونم از پس این هزینه ها بر بیام .تازه چند روز پیش فهمیدم خانمم رفته یارانه خودش و پسرم رو هم کرده به اسم خودش ،(مگه میشه ،مگه داریم ) مگه میشه یارانه رو همینطوری سرپرستشو عوض کرد ، مثل اینکه این که نوشتم شد درد دل کلا قاطی کردم ،نمی دونم سوال چیه فکر کنم سوال اینه که من تو دادگاه شکایت نفقه چیکار کنم ،قضیه این یارانه چی میشه مگه من سر پرست این خانواده نیستم ،به جهنم سرپرست زنم نیستم ،حداالقل شنیدم طبق قانون تا 15 سالگی سرپرست و مدیریت مالی فرزندم در هر شرایطی با منه ،از طرفی از کجا و چگونه پیگیر بشم ببینم این چطوری تونسته بدون اجازه من یارانه رو به اسم خودش بکنه .خواهشا یک راهنمائی کلی برادر وار بکنید ،کلا گیج شدم از این قضایا ،کم مونده کارگری رو هم ول کنم برم زندان بشینم وکالت بخونم ببینم کلا قضیه چی هست.

 

جواب داده شد

 

سلام و عرض ادب زوجه زمانی مستحق نفقه می باشد که در تمکین زوج باشد.با توجه به اینکه شما عدم تمکین رو از دادگاه گرفتین لذا همین رای رو در دعوایی که اخیرا علیه شما مطرح کرده است ارایه دهید . احتمال قوی دعوای نفقه ایشان رد خواهد شد.در خصوص مهریه اگر مهلت بیست روزه تجدید نظر نگذشته است حتما از رای صادره تجدید نظر خواهی کنید، ممکن است پیش پرداخت را بردارند و اقساط را افزایش دهند. در خصوص یارانه نیز به فرمانداری استان خودتان مراجعه کنید و از آن طریق پیگیر شوید که آیا برای تغییر سرپرست حکم دادگاه ارایه شده است یا خیر.اگر از مرجع قضایی دستوری در پرونده نبود به دادگاه مراجعه و به طرفیت ستاد یارانه اقامه دعوا کنید. در خصوص ضرب و شتم نیز همسر شما باید در دادگاه این موضوع را ثابت نماید مانند گواهی پزشکی قانونی یا شهادت شهود. موفق و مموید باشید.



نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت12:19---8 مرداد 1394
با سلام و عرض خسته نباشید
من 9سال پیش ازدواج کردم مهریه خانومم 300سکه و سه دانگ خونه به ارزش اونموقع 12 میلیون تومن بود الان مهرشو گذاشته اجرا.اونموقع یه برگه جداگانه هم از من گرفتند که نوشته بود سه دانگ از اپارتمان واقع در یک پروزه در حال ساخت فقط خیابونهای اصلی اونو مشخص کردن .من نتونستم اپارتمان اونجا بخرم اما مادرم یه اپارتمان همونجا ثبت نام کرده بود که داد بهم زندگی کنم اما گفت تا زمانی که داداشت داماد شه .اپارتمان کلا بنام مادرمه حتی اب و برق و گازشم بنام اونه .میخواستم دوتا سوال بپرسم اول اینکه ایا میتونه روی اون اپارتمان اقدام کنه و دوم اینکه ایا میتونه از من شکایتی درباره فروش مال به غیر کنه یا نه .مرسی از لطفتون
پاسخ: با عرض سلام و ادب قانون کسی رو مالک ملک میدونه که اسمش در دفتر املاک ثبت و سند به نام او صادر شده باشد .خیر اگر ملک به نام مادر شماست نمی توان آن را به عنوان مهریه توقیف کرد. در فرض سوال فروش مال غیری رو بنده متوجه نشدم. شما در دادگاه ملزم به تهیه منزل توافقی یا ارزش عرفی روز آن خواهید شد. موفق و موید باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
: مرتبه
[ یک شنبه 4 مرداد 1394برچسب:نفقه,یارانه,طریقه جداکردن یارانه زوجه, ] [ ] [ محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) ]
درباره وبلاگ

محسن ابراهیمی هستم،وکیل پایه یک دادگستری، رتبه 4 کانون وکلای استان خراسان سال 92.این وبلاگ با هدف پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز راه اندازی شده است لذا کلیه کسانی که سوالات، مشکلات و مباحث حقوقی دارند می توانند سوال خود را در این وبلاگ در قسمت نظرات درج ، تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود یا اینکه با ارسال ایمیل به نشانی mohsen.ebrahimi87@gmail.com سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوره حقوقی رایگان دریافت دارند.دقت فرمایید که سوالات خود را به طور دقیق و البته کوتاه مطرح کنید. پاسخ ها با توجه به سوالات داده می شود، لذا نقص در طرح سوال موجب نقص در پاسخ خواهد بود. پس در نوشتن سوال جدا دقت نمائید. برای مشاهده منابع مطالعاتی بنده برای ازمون وکالت به پروفایل مدیر مراجعه نمایید
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 658
بازدید کل : 125120
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 243
تعداد آنلاین : 1