سوال : علی رضا

باسلام من با خرید یک واحد اپارتمان به صورت پیش فروش به متراژ106 که متاسفانه با اتمام کار الان سند ثبتی متراژ96 را ارائه کرده حالا با این 10 مترکاستی چه باید کرد؟

 

جواب داده شد

 با عرض سلام و تبریک سال جدید.تاریخ قرارداد شما مشخص نیست به هر حال  اگر قرارداد شما طبق قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389 و با سند رسمی منعقد گردیده در آن قانون در مورد مشکل شما تعیین تکلیف شده و ماده 7 قانون فوق اشاره دارد ؛ که چنانچه متراژ اعیانی در صورت تفکیکی کمتر یا بیشتر از مقدار مورد توافق در قرارداد باشد مابه التفاوت به نرخ تعیین شده در قرارداد دریافت خواهد شد.ولیکن اگر قرارداد شما سابق بر قانون فوق منعقد شده است و آپارتمان پیش خرید شده ،متری فروخته نشده باشد مطابق ماده 355 قانون مدنی شما تنها حق فسخ معامله  را خواهید داشت.و اگر شما در برابر هر متر مثلا 2 میلیون تومان توافق کرده اید شما میتوانید یا قرارداد را فسخ نمایید یا به مقدار کسری موجود از پول ساختمان کسر گذاشته و اگر وجه را کامل پرداخته اید درخواست استرداد مبلغ کسری را نمایید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاکثبتی
برچسب‌ها: پیش فروش آپارتمانکسری آپارتمان پیش خرید شدهقانون پیش فروش آپارتمانآیین نامه پیش فروش ساختمان ها

تاريخ : دو شنبه 3 فروردين 1394 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

نازنین

سلام
این غیر اخلاقی و خارج از رفتار حرفه ایی هست که ادرس افراد و نام انها را در وبلاگ و گزارش ها اورده اید حتما این موضوع رو به کانون اطلاع میدهم تا برخورد جدی با شما بشه تا درس عبرتی باشه برای سایرین مدارک و پرونده که در اختیار شماست نباید نام و ادرس اشخاص رو بیاریید.

 

سلام و عرض ادب.

شما صاحب اختیار هستید علیه بنده در هر ارگان و سازمانی شکایت مطرح بفرمایید.بنده در گزارشات خودم عی الاصول مخفف اسم اشخاص رو آوردم و در این مورد هیچ محدودیتی به نظرم وجود نخواهد داشت.ضمن اینکه این قبیل پست ها جهت بهره برداری و آشنایی همکاران بنده در دوران کارآموزی ایشان خواهد بود و برای اشخاص دیگر پیگیری این قبیل پست ها  منفعتی نخواهد داشت.

مجددا از حسن توجه شما نسبت به مطالب این وبلاگ که اولویت کارش بر راهنمایی بازدید کننده می باشد و درج نظر و تذکر سپاس گذاری میکنم.در صورت لزوم پاسخ گوی شما در مراجع ذی صلاح خواهم بود.



تاريخ : دو شنبه 18 اسفند 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سفته سندی است که به موجب آن امضاء کننده متعهد می شود تا مبلغی را در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد او بپردازند. سفته علاوه بر امضاء یا مهر متعهد باید مشخص کننده مبلغ تعهد شده، گیرنده وجه، و تاریخ نیز باشد…

پیدایش سفته در گذشته به دلیل خطر انتقال پول از جایی به جای دیگر بوده است. تجار به کمک بانک ها در معاملات خارجی و نیز داخلی خود از سفته استفاده می کردند و در برابر، کارمزدی برای صدور سفته به نام خود و دریافت مبلغ آن درجایی دیگربه بانک می پرداختند.

 

ادامه مطلب....


موضوعات مرتبط: مطالب حقوقی
برچسب‌ها: سفتهواخواست سفتهطرز پر کردن سفتهسفته چیستنحو مطالبه وجه سفته

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 اسفند 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :‌ابوذری

سلام حداکثر حق الوکاله برای موکل که جرمش 337لیتر مشروب وحکم صادر شده 8ماه حبس و33میلیون و700هزار تومان و74ضربه شلاق میباشد چقدر است./آیا17میلیون تومان حق الوکاله قابل هضم ومنصفانه است؟\

جواب داده شد:

پاسخ:طبق آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب 1385 ،میزان حق الوکاله در دعاوی کیفری سبک تا حداکثر 500 هزار تومان و در دعاوی سنگین حداکثر یک میلیون تومان تعیین گردیده است.ولیکن طبق ماده 1 همان قانون و ماده 10 قانون مدنی قراردادهای خصوصی که بین وکیل و موکل منعقد میگردد قانونی و لازم التباع میباشد.در نتیجه بسته به نوع جرم،شرایط پرداخت،میزان موفقیت،حسن شهرت و تحصیلات وکیل،توان مالی موکل... ممکن است نسبت به حق الوکاله بین طرفین توافقاتی صورت بگیرد.درنهایت چون هیچ الزامی به مراجعه به وکیل خاصی وجود ندارد و موکل میتواند به هر وکیلی که صلاح میداند وکالت دهد ،لذا پس از توافق نمیتوان در مورد منصفانه بودن یا نبودن حق الوکاله نظر داد.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: حق الوکاله وکیلمیزان حق الوکاله وکیل

تاريخ : جمعه 8 اسفند 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال: ایوب

سلام.من الان 17 سالمه و نزدیک به یک سال پیش بخاطر دعوا دوروز افتادم زندان.هشت نفر بودیم.شاکی بعدا رضایت داد و قاضی تو حکم دادگاه نوشت: ارتکاف فعل حرام رقص و پرونده مختومه شد. حالا میخوام ببینم من میتونم واسه دانشگاه دولتی بخونم یا اگر دانشگام تموم شد و خواستم در اداره دولتی استخدام بشود با مشکلی مواجه نخواهم شد؟

 

جواب داده شد

سلام دوست گرامی

به هیچ وجه جای نگرانی نیست.با خیالت راحت دنبال آرمانهایتان باشید.

در پیشینه کیفری شما هیچ سابقه ای درج نخواهد شد.

موفق و موید در پناه حق


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مجازات تبعی

تاريخ : چهار شنبه 6 اسفند 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |
نظريه شماره ۵۷۳۵/۷ مورخ ۱/۱۰/۱۳۶۴
«عزل وکيل اول چنانچه به اطلاع وکيل دوم نرسد موجب عزل وکيل دوم نيست.»

سؤال: شخصي به منظور انجام پاره‌اي از امور خود، وکالت‌نامه‌اي به شخص «الف» تفويض نموده و نيز اختيار توکيل به غير را به ايشان مي‌دهد. شخص «الف» بعد از مدتي با توجه به اختيار حق توکيل، قسمتي از مورد وکالت را به شخص «ب» تفويض مي‌نمايد و شخص شروع به انجام امور وکالت مي‌کند در اين جريان موکل شخص «الف» را عزل مي‌نمايد و هيچگونه اطلاعي به شخص «ب» نمي‌دهد شخص «ب» به دنبال اقداماتي که براي انجام امور وکالت شروع کرده و اطلاعي از عزل وکيل اول نداشته است بقيه امور وکالت را انجام مي‌دهد. سؤال اين است که آيا اقدامات وکيل دوم پس از عزل وکيل او تا زماني که موضوع به اطلاع وي نرسيده است صحيح مي‌باشد يا خير؟

نظريه اداره کل حقوقي قوه قضائيه
عزل وکيل اول در صورتي که به اطلاع وکيل دوم نرسيده باشد، موجب عزل وکيل دوم نيست و مورد مشمول ماده ۶۸۰ قانون مدني است.

 

ادامه مطلب...


موضوعات مرتبط: مطالب حقوقینظرات مشورتی قوه قضاییه
برچسب‌ها: نظرات مشورتی در مورد وکلانظرات مشورتی جدیدنظرات مشورتی قوه قضایئه

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 1 اسفند 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : مهدی

عرض سلام و ادب
ظارا بینی طرف مقابل شکسته و طبق ماده 441 و 447 و ناظر بر ماده 614 قانون مجازات اسلامی بنده رو به دو سال حبس تعزیری از جنبه عمومی و پرداخت دیه محکوم کردن. دیه رو پرداخت میکنم ولی میخواستم ببینم امکان تبدیل یا تعلیق این حبس وجود داره اون طرف هم رضایت نمیده من کاسب هستم متاهل هستم و تا کنون هیچ گونه سابقه نداشتم و در کل اولین بار بود که راهم به کلانتری باز شده. و در دادگاه هم ابراز پشیمانی کردم.لطف کنید و بنده رو راهنمایی بفرمایید متشکرم.

 

جواب داده شد:


پاسخ: حتما از حکم صادره در مهلت مقرر تجدیدنظر خواهی کنید.با توجه به عدم سوء سابقه و تاهل و پرداخت خسارات(دیه ) به مجنی علیه ،  دادگاه تجدیدنظر میتواند با توجه به اختیارات حاصل از مواد 37،38و 46 قانون مجازات اسلامی جدید مجازات شما را تخفیف و یا در صورت صلاحدید اجرای آن را از یک تا پنج سال معلق نماید. 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: حکم به پرداخت دیهجنبه عمومی جرمتخفیف در مجازات

تاريخ : دو شنبه 27 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |


سوال: آقای عباسی
با عرض سلام،ما دو نفر هستيم كه ضامن شخص سومي شديم و او با ضمانت ما از بانك وام مسكن گرفت ولي متاسفانه فوت شده است .اين شخص داراي ملك وميراث مي باشد ولي ورثه زير بار پرداخت وام بانك نمي روند.اين وسط تكليف ما چيست?

جواب داده شد:

 

سلام.ضمانت شما به قوت خود باقیست.شما میتوانید پس از پرداخت بدهی (وام) به بانک ، برای دریافت مبلغ پرداخت شده به ماترک متوفی و به طرفیت وراث اقامه دعوا کنید و طلب خود را از ماترک برداشت کنید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: ضمانت از وام گیرندهاگر وام گیرنده فوت شود آیا ضامن معاف از پرداخت بدهی است

تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

منابع زیر  که بنده استفاده کردم و بدون استفاده از هیچ کلاس و هزینه اضافی موفق شدم رتبه 4 کانون وکلای خراسان بشم.امیدوارم مفید باشه ولی قبل از آن باید یاداوری کنم:

1- اولین اصل در آمادگی برای آزمون وکالت اصل اعتماد به منابع هست.یعنی شما وقتی منابع خودتون رو تعیین کردید حالا چه خودتون انتخاب کرده باشید چه دوستان معرفی کرده باشند و چه ...

دیگر نباید تا آخر کار منابع رو تغییر ،کاهش یا افزایش بدهید.مثالی میزنم که بسیار شایع و مبتلابه است.شما در حال خواندن جزوه تجارت استاد x  هستید.وسط کار دوست صمیمیتان به شما خرده میگیرد که چرا فلان جزوه را نمیخوانی همه میگویند طلاست!!!شما دچار تردید شده و احتمال 90 در صد آن منبع رو هم تهیه میکنید . حال فرض کنید تا پایان کار چند تا پیشنهاد در مورد منابع خواهد شد و اگر شما تمام آن منابع رو تهیه کنید چه فاجعه ای رخ خواهد داد؟!شما متشنج و سردرگم بین انبوهی از منابع قرار خواهید گرفت و این امر باعث دلزدگی و کاهش انگیزه شما برای ادامه کار خواهد شد.پس به منابع خود اعتماد کنید.قسم بخورید که تحت هیچ شرایطی من منابع خودم را تغییر نخواهم دادحتی اگر وسط کار خود دکتر شمس به من پیشنهاد تغییر منبع بدهد!

2- دومین اصل، اصل الزام و تبعیت از برنامه درسی خودتان است.مطمئنا هرکس با توجه به شرایط و موقعیتی که داره برنامه ریزی خاص خود را برای مطالعه دارد.فرض کنید برنامه شخصی به این صورت است: روزی سه منبع از شش منبع آزمون .بدین نحو که مثلا صبح تا ساعت 10 مدنی، 11 تا 2 آیین دادرسی مدنی و 5 تا 9 تجارت.

اصل الزام به تبعیت از برنامه بدین نحو است که اگر کاری پیش آمد و نتوانستید طبق برنامه پیش بروید ،حتی اگر 10 دقیقه هم فرصت داشتید سعی کنید در همان 10 دقیق برنامه آن روز را انجام دهید.حتی اگر خواندن یک ماده بیشتر نباشد.برنامه خودتان را تغییر ندهید.

و اما منابع:لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: مطالب حقوقیمنابع آزمون وکالت 94
برچسب‌ها: منابع آزمون وکالتبهترین منابع آزمون وکالت 93خلاصه ترین منابع آزمون وکالت 93منابع آزمون وکالت 93

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : مهدی

با عرض سلام و خسته نباشید
در سال 91بنده و چهار نفر دیگه یک آپارتمان پیش خرید کردیم. قولنامه را به اسم بنده نوشتیم ولی در برگه ای جداگانه اسامی شرکا و میزان سهم هر یک را مشخص کردیم و همه امضا و اثر انگشت زدیم. ملک مورد نظر رو بعد از چند ماه فروختیم. ولی چند ماه پیش مشخص شد مالک اولیه ملک قبل از ما ملک رو به یک نفر دیگه هم فروخته که قاعدتا ملک به ایشون میرسه چون زودتر از ماست. حالا سوال بنده اینه که خریدار ما در صورت در خواست خسارت و طلب اصل پولش، چون قرارداد به اسم من هست، من با اون برگه که سهم هر کس رو مشخص کردیم، پرداخت خسارت رو بنا به سهم هر کس از خود اون طرف بگیریم. آیا دادگاه قبول میکنه اون برگه رو
یا همه خسارت رو من باید بدم
ممنون و متشکر از زحمات شما

پاسخ داده شد:


پاسخ: سلام. توجه داشته باشید مالک اولیه بدلیل اینکه قبلا ملک رو به غیر انتقال داده و متعاقبا به شما فروخته است مرتک جرم فروش مال غیر شده است و چون رسیدگی کیفری از سرعت بالاتری برخوردار است ،میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار از طریق دادسرا اقدام به طرح شکایت کنید. در مورد سوالتان باید عرض کنمٰ، اولا؛ قرارداد جداگانه کاملا قانونی بوده و می توانید شریک بودن سایرین در ملک رو با آن اثبات نمایید.دوما ؛اگر قراردادی که شما با خریدار منعقد نموده اید به امضا تمام شرکا رسیده باشد،تمام شرکا محکوم به پرداخت خسارات به نسبت سهام خواهند بود.ولی اگر شما با اجازه سایر شرکا، شخصا ملک را به خریدار منتقل نموده اید،باید خسارات را شخصا پرداخته و سپس به شرکای دیگر برای دریافت سهمشان از خسارات مراجعه کنید.اگر بدون اجازه سایر شرکا انتقال داده اید،شخصا باید خسارات را بپردازید. در نهایت نگران نباشید، خسارات وارده بر عهده مالک اصلی قرار میگیرد و می توانید با تقدیم دادخواست علاوه بر استرداد ثمن پرداختی به نرخ روز،تمام خسارات پرداختی را نیزمطالبه کنید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاک
برچسب‌ها: فروش مال غیرخسارت دادرسیقاعده غرور

تاريخ : شنبه 11 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال:ناشناس

با سلام
لطفا بنده راهنمایی نمایید
با همسایه مجاورم سالهاست که مشکل داریم و پارسال ضمن اینکه در روز درگیری منزل بنده دچار آتس سوزی شدو به نظریه کارشناسان حریق عمدی بود و ضن بنده هم به همین همسایه بود با یکدیگر درگیر شدیم با توجه به اینکه ایشان مغازه سوپر مارکت دارد و شاهدین دروغ و از نزدیکان خود معرفی کرده و همچنین به دورغ اعلام کرده است که بنده خود روی وی را تخریب نموده ام واینکه از چهار عدد دوربین مداربسته خود یکی از آنها که قسمت ورود بنده به مغازه ایشان را مستند قرار داده اند و بازپرس بنده و مادر و برادر کوچکم را متهم و قرار مجرمیت صادر کرده و همچنین برای همسر و فرزند و خود همسایه هم قرار مجرمیت صادر شده است و حریق عمدی توسط همسایه را قریب به یقین دانسته است
حال دو سوال برای بنده پیش آمده:
آیا فیلم دوربین مداربسته قابلیت ادله بودن را دارد؟

و اینکه برای اثبات حق خود و بیگناهی خودم و خانواده ام چه کنم؟




جواب داده شد

پاسخ: سلام.خیر فیلم و عکس جز ادله شرعی و قانونی محسوب نمیشوند ولیکن میتواند در کنار سایر شواهد و قراین موجبات علم قاضی را به وجود بیاورد.اگر دوربین تصویر شما رو در حین ارتکاب جرم نشان نمی دهد ، با توجه به اینکه شما و شاکی همسایه بوده اید و در مغازه مجاور امکان تردد داشته اید،خیر نمی تواند دلیلی برای توجه اتهام به شما باشد. در مورد شهود شاکی که مدعی هستین دروغ میگویند،شما نیز شهودی بیاورید که شهادت دهند ایشان سال هاست با شما خصومت و دشمنی دارند و با صحنه سازی قصد متهم کردن شما به جهت  رفع اتهام از بزه حریق عمدی را دارد.

از بازپرس بخواهید اجازه دهد انفرادی از شهود سوال کنید،اگر شهود دروغ گفته باشند مطمئن باشید با گفتن سخنان ضد و نقیض  بتوانید شهادت آنها را بی اثر کنید

 موفق باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: شهادت دروغاتهام تخریب

تاريخ : سه شنبه 7 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال:برادران


با سلام،کلیه صاحبان سهام شرکت سهامی با مسئولیت محدود که چندان فعالیت ندارد می خواهند شرکت را به افراد دیگری واگذار نمایند و حتی طی اقرارنامه رسمی نیز حاضرند بپذیرند کلیه بدهیهای قبل از انتقال شرکت بر عهده خودشان باشد حال بفرمایید آیا این انتقال صحیح است؟تشریفات انتقال به چه شکل و مستند قانونی آن چیست؟

 

جواب داده شد

با سلام. به موجب مواد 102و 103قانون تجارت در شرکت با مسئولیت محدود انتقال سهم الشرکه باید به موجب سند رسمی صورت پذیرد و تعدادی از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه شرکت متعلق به آنها باشد و اکثریت عددی هم داشته باشند به این انتقال رضایت دهند بر عهده گرفتن دیون شرکت نیز می تواند جزء شروط قید باشد


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: انتقال سهام شرکت هانحوه انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود

تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : مهدی

باعرض سلام
بنده در سال گذشته با شخصی درگیر فیزیکی با دست خالی شدم و دادگاه و پزشکی قانونی برای من 8 درصد و برای اون فرد حدود 11 درصد دیه در نظر گرفتند. در آخرین جلسه دادگاه قرار شد حکم رو تا یکماه دیگه اعلام کنند. میخواستم ببینم حکم دادگاه فقط دیه است یا احتمال حبس هم وجود داره درضمن سابقه هم ندارم. ممنون

جواب داده شد


پاسخ:سلام و عرض ادب دوست عزیز

در فرض سوال با توجه به اینکه درگیری فیزیکی شما بدون سلاح بوده ( و مشمول هیچ شقی از ماده 614 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و تبصره آن نخواهد بود) در نهایت دادگاه در صورت عدم رضایت طرفین به گذشت ،تنها به پرداخت دیه حکم خواهد داد


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مجازات ضرب و جرحدعوا و درگیری

تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

شناسنامه پرونده:

پرونده شماره 6

ماه دوم کارآموزی

تاریخ: 17/05/...

دادگاه رسیدگی‌کننده: شعبه 31 دادگاه عمومی حقوقی مشهد مجتمع امام خمینی (ره)

کلاسه پرونده:920234/31

موضوع دعوی: درخواست تجویز انتقال منافع ملک تجاری

نتیجه رسیدگی: دستور استعلام از اداره ثبت‌اسناد و املاک

 مشروح گزارش پرونده:


موضوعات مرتبط: مطالب حقوقیاجاره و سرقفلینمونه گزارشات کارآموزی وکالت
برچسب‌ها: اجاره مشمول قانون سال 56اجاره اماکن تجاریتجویز منافع ملک تجاریروابط موجر و مستاجر

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال:الیاس

بنده حدود 10 سال پیش منزلی را با سند ثبتی (اعیانی) خریده ام و بنظر میرسد حدود 25 سال پیش بین فرد فروشنده و همسر ایشان نصف منزل بصورت قولنامه ای رد و بدل شده و اکنون همسر ایشان تقاضای ابطال سه دانگ سند را کرده ، آیا امکان ابطال سند وجود دارد

جواب داده شد

هرچند مطابق مواد 22 و 26 و 34 قانون ثبت اسناد چنین دعاوی در محاکم نباید پذیرفته شود ولی متاسفانه در حال حاضر و طبق رویه  حاکم اگر مالکیت همسر فروشنده به استناد قولنامه ابرازی در دادگاه احراز شود معامله نسبت به سه دانگ ایشان فضولی و نیاز به تنفیذ وی می باشد که در صورت عدم تنفیذ قابل ابطال(به مقدار سه دانگ) خواهد بود.البته شما نیز میتوانید نسبت به سه دانگ به فروشنده رجوع کنید و مطالبه ثمن و خسارات وارده را بخواهید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: سند رسمیابطال سند رسمیمعامله فضولیابطال معامله فضولیخیار تبعض صفقه

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ