وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری

وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره رایگان حقوقی،کیفری در مشهد 09030327250 از ساعت 17تا19 (لطفا به ساعت تماس توجه داشته باشید!)
آخرين مطالب

سوا : سعید

سلام و خسته نباشید .

زنم در 93/11/10 خانه را ترک کردو من درخانه اجاره ای میبودم که 4 میلیون رهن و 400 تومان اجاره بود در تاریخ 93/11/25 فهمیدم که خانم بنده اجاره نامه ای که به اسم من بود را ازخانه برده است و با همدستی صاحب بنگاه جای اسم من را خط زده و اسم خودش رو تو قسمت اسم من نوشته _ البته این دستکاری فقط در نسخه مربوط به من شده که زنم برداشته بود و پیگیری من تونستم یک کپی قرار داد نسخه املاکی رو ازش بگیرم -که ایشون با دست خط خودش روش نوشت که اسم منو خط زدند و اسم زنمو نوشتند .(البته باید بگم که من زمان قرار داد سر کار تو کارخونه بودم و نتونستم برم و زنم باپدرش رفته بودند که زنم جای اسم من امضاء کرده بودند که در روزهای بعد هر وقت از کارخونه اومدم برم پیگیری این کارو بکنم .بنگاهی بسته بود و دومیلیون چک رو پسر عمم داده و یک میلیون از کارت من کشیده شده و یک میلیون نقد داده شده بود سر قرار داد) و خونه رو 93/10/4 گرفته بودیم با صاحب ملک حرف زدم ایشون گفتند که نگران نباش اگه نسخه ایشون رو بخوان بهشون نمیده .
به بنگاه اطلاع دادم که میخوام خونه رو خالی کنم وزمانی تعین کنند برای تسویه -93/12/26 خانه رو تخلیه کردم و ایشان باز تسویه نکردند و هی منو پیچوندند و گفتند اید زودتر میگفتی و از این حرفا که منم گفتم ایرادی نداره قانون هرچی برای دیر گفتن من برای تخلیه تعین کرده میدم .
93/12/27 کلید رو با زور به بنگاهی تحویل دادم و رسید گرفتم /تا 94/1/5 چندین بار هم صحبت کردم که ایشون سر باز زدند و آخر سرم گفتند هر وقت تونستی نسخه قرار داد خودتو بیاری همراه با زنت من بهت جواب میدم .فرداش 94/1/6فهمیدم خانمم مهریشو گذاشته اجرا و زنم ماشینمو داد جلب کردند منم فکر کردم که با بنگاهی دست بیکی کرده تا تو دادگاه 4 میلیونو هم بکشه بالا ( منم خونمو اورده بودم طبقه پائین خونه پدرم و میخوام یک قرار داد بنویسم که خونه رو 4 میلیون و 250000 تومان اجاره کردم همراه با لوازم که ایشون نتونند اموال خانه رو هم مصادره کنند و 4 میلیون رو ) البته نمیخوام جهزیه شونو بخورم یا بالا بکشم فقط میترسم با مامور بیاند خونه و اموال رو مصادره کنند و ببرند جلو همسایه و آشنا ها آبرو ریزی بشه داد گاهمون هم 94/1/17 اعلام شده .
البته من تو کارخونه کارگر هستم و حقوق اصلیم 700هزارتومان هست و هر از چند گاهی اضافه کاری هم میدند کار میکنم .
1 -آیا من با این شکایت جعل اسناد میتونم ایشونو به زندان بیندازم یا چیکار میتونم بکنم .
2-ایا اگه زنمو بندازم زندان میتونم کودک 4 سالمو که از بهمن ماه تا حالا با هزار دوز و کلک نزاشته ببینم تا اون تو زندانه پیش خودم نگه دارم
3- من تو کل دنیا یک ماشین به اسمم بود اونم مصادره کردند آیا 4 میلیون منو هم مصادره میکنند (اگه ایشون به دروغ بگویند من پولو دادم یا بگند برا مهریه این پولو میخوام چی بگم )
4 - کلا برای دادگاه مهریه چیکار کنم .پیشاپیش از راهنمائی شما ممنونم .خواهشا منم برادر کوچیک خودتون بدونید و خوب راهنمائی کنید کلا\" دیگه نمیدونم چیکار کنم .

جواب داده شد:

سلام و تبریک سال نو. طبق نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه در فرض سوال ، مبلغ ودیعه متعلق به مستاجر که به اعتبار آن مورد اجاره بعنوان محل سکونت و تنها سرپناه وی در اختیارش قرار گرفته است .جزء مستثنیات دین محسوب می شود و مشمول بند الف ماده 524 قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور مدنی مصوب 1379 است و قابل توقیف برای استیفای محکوم به نیست . شما نگران نباشید در صورت نیاز بنگاه موظف است که نسخه سوم قرارداد اجاره رو به شما یا در صورت لزوم به دادگاه ارایه دهد.با ارایه نسخه سوم ، دستکاری شدن نسخه اول کاملا محرز خواهد شد.بنگاه املاک رو تهدید به شکایت کنید تا حداقل بابت پرداخت 4 میلیون به خانم شما اقدام نکند. 2- بابت مهریه تنها کار دادن دادخواست متقابل اعسار است.یک دادخواست اعسار آمده کنید و روز جلسه رسیدگی به مهریه به دادگاه ارائه دهید.شما در دادخواست وضعیت معیشتی خود را کاملا توضیح دهید و حداقل 4 شاهد نیز به دادگاه معرفی کنید. 3- شما میتوانید از دست مسئول بنگاه و همسرتان شکایت کیفری به عنوان جعل مطرح کنید ولی با وصفی که بیان نمودید بعید مجرمیت آنها احراز شود. 4- بابت جهیزیه هم طبق سیاهه اموال از شما تحویل خواهند گرفت و راه حلی که فرمودید مثمر ثمر نخواهد بود. موفق و موید باشید



نظرات شما عزیزان:

مهسا
ساعت23:17---14 دی 1401

با سلام و عرض ادب
همسر بنده دوتا دبه انگور برا سرکه ریخته بود و مدت ۲۰روز از ریختن انگورها میگذشت که مامورین به خانه آمدن و دبه ها وهمسرم همراه با قابلمه و یک لوله که به گفته مامورین لوله تقطیر بود بردن برا تست الکل فرستادن پزشکی قانونی که درصد آنها یکی۸درصد ‌یکی ۱۲درصد بوده دادگاه با فیش حقوقی همسرم رو آزاد کردن وپرونده به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده و چند روز بعد نوبت دادگاه داریم میخاستم بدونم چجوری ثابت کنیم که برا سرکه بوده و قصد نیتی برا مشروب نبوده اتهامات فروش و نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به میزان ۴۵لیتر هستش و ناگفته نماند همسرم در سال ۹۷به جرم مشروبات الکلی سابقه دارد ولی در پرونده الان زده بدون سابقه کیفری موثر همسرم استشهادیه محلی جمع کرده که حسن شهرت در محل نداشته است ممنون میشم راهنمایی بفرماید با کمال تشکر

پاسخ:

با عرض سلام و ادب

پیشنهاد می شود در این خصوص به احدی از همکاران وکیل مراجعه نمایید.در پرونده حاضر بستگی به تحقیقات مخبرین و گزارش مامورین و همچنین انجام یکسری تحقیقات محلی و دستورات قضایی روند رسیدگی تغییر نماید.اخذ استعلام سابقه کیفری هم در آینده توسط مرجع بالاتر نیز متصور است. حتما به وکیل مراجعه نمایید.

موفق و موید باشید



علی
ساعت19:09---23 مرداد 1397
سلام وعرض ادب. منزلی دارم که مستاجر در ان سکونت دارد و خودم در منزلی دیگر مستاجر هستم. ایا جز مستثنیات دین محسوب میشود یاخیر؟
پاسخ:سلام و عرض ادب. چنانچه منزل خودتان در شان شما باشد بله جزو مستثنیات دین محسوب می شود در غیر اینصورت توقیف خواهد شد.موفق و موید باشید


ملیحه جوادی
ساعت19:30---8 فروردين 1395
سلام،مطالبه مهریه کرده ام زمینی به مساحت ۱۰۰۰متر راکه دران یک خانه ساخته شده که همسرم ان را به اجاره واگذارکرده ویک سالن دیگه هم توی همین زمین هست روتوقیف کردم واین سند شش دانگ بنام همسرم هست اما همسرم مقداری از ان راکه حالت یک سالن است جز مستثنیات دین رفع توقیف کرده است امابه من ازطرف دادگاه ابلاغ نشده وهمسرم یک خانه دیگه هم درمحیطی دیگر رهن کرده که من مبلغی که برای رهن داده بود روهم توقیف کردم،وقرارداد دربنگاه املاک طوری نوشته شده که اگر یک ماه مبلغ اجاره رو همسرم نده یکطرفه قراردادفسق خواهد شد ،آیا اون سالن که حالت یک سوله رو داره جز مستثنیات دین محسوب میشه ،باتوجه به اینکه یک خونه دیگه داره اجاره داده،ومنزلی دیگراجاره کرده واینکه یک مغازه هم توی همین زمین ساخته شده ولی همسرم اون روهم اجاره داده الان قراردادش روفسق کرده واون روهم جز مستثنیات رفع توقیف کرده ولی ازش استفاده نمیکنه ایااین هم مستثنیات محسوب میشه؟لطفا راهنمایی کنید تشکر
پاسخ:سلام و عرض ادب. قانون گذار تنها به محکوم علیه حق داده ٰ ، چنانچه مالی جز مستثنیات دین ندارد مثل منزل مسکونی برای استفاده شخصی آن هم در حد شان در اینصورت قابل توقیف نباشد.به دادگاه هایی که رفع توقیف داده اعتراض نمایید و با ارایه اسناد و مدارک عدم شمول مستثنیات دین نسبت به ملک رفع توقیف شده را ثابت نمایید. ضمنا اگر همان مقدار که توقیف شده کفاف مهریه شما را میکند دادگاه مجاز نیست بیش از آن را حکم به توقیف دهدموفق و موید باشید.


ربیتا
ساعت16:05---5 دی 1394
سلام خسته نباشید ...آیامیشود زن خانه ی پدر ی شوهرش را که پدر هنوز در قید حیات میباشد را به عنوان مهریه توقیف کند ؟؟؟
پاسخ:سوال و عرض ادب. خیر در هیچ صورتی این امکان وجود ندارد چه پدر شوهر ایشان در قید حیات باشند چه بعد از فوت ایشان.جهت توقیف املاک تنها میتوان ملکی را توقیف کرد که سند رسمی آن به نام محکوم علیه( شوهر) باشد.تنها پس از فوت پدر شوهر میتوان سهم الارث زوج را به عنوان طلب توقیف نمود. موفق و موید باشید


سعید
ساعت11:16---12 فروردين 1394
سلام -
از راهنمائی شما بسیارمتشکرم
راستی قصدم از نوشتن اجاره نامه برای خانه ،بالا کشیدن جهزیه زنم نبود _منظورم بقیه وسائل بود که تهدید کردند جلب فرش زیر پات یا هرچی بغیر از جهزیه ایشون هست رو میگیریم.

ممنونم
پاسخ:سایر وسایل شما جزء مستثنیات دین محسوب میشود و قابل توقیف نیست. موفق و موید باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
: مرتبه
[ سه شنبه 11 فروردين 1394برچسب:توقیف اموال,استرداد جهیزیه,توقیف پول رهن,, ] [ ] [ محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) ]
درباره وبلاگ

محسن ابراهیمی هستم،وکیل پایه یک دادگستری، رتبه 4 کانون وکلای استان خراسان سال 92.این وبلاگ با هدف پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز راه اندازی شده است لذا کلیه کسانی که سوالات، مشکلات و مباحث حقوقی دارند می توانند سوال خود را در این وبلاگ در قسمت نظرات درج ، تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود یا اینکه با ارسال ایمیل به نشانی mohsen.ebrahimi87@gmail.com سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوره حقوقی رایگان دریافت دارند.دقت فرمایید که سوالات خود را به طور دقیق و البته کوتاه مطرح کنید. پاسخ ها با توجه به سوالات داده می شود، لذا نقص در طرح سوال موجب نقص در پاسخ خواهد بود. پس در نوشتن سوال جدا دقت نمائید. برای مشاهده منابع مطالعاتی بنده برای ازمون وکالت به پروفایل مدیر مراجعه نمایید
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 698
بازدید کل : 125160
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 243
تعداد آنلاین : 1