وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری

وبلاگ حقوقی محسن ابراهیمی،وکیل پایه یک دادگستری
مشاوره رایگان حقوقی،کیفری در مشهد 09030327250 از ساعت 17تا19 (لطفا به ساعت تماس توجه داشته باشید!)
آخرين مطالب

سوال : احمد رضا

سلام و وقت بخیر 
همسرم شکایته گرفتن جهزیه کرده و آدرس خونه قبلی که بودم را داده با اینکه میدونسته اون خونه رو بعد از دعوامون به خاطر مشکلات مالی تخلیه کردم و کاغذی برای حضور من در دادگاه به دستم نر سیده و نمیدونم تو دادگاه چی گذشته ، با پرس و جو فهمیدم که کاغذ احضاریه به خونه قبلی رفته .
چند بار هم قبل شکایت و هم بعدشکایت به وکیلشون گفتم که هر وقت جهیزیه شون رو میخواند بیاند ببرند .الان نمیدونم چه کلکی میخواند سوار کنند ، یک نفر تو دادگاه بود گفت که دو نفر شاهد اوردن که شهادت داده،نمیدونم برای چی بوده ،
کلا آدمهای دروغگو و شری هستند .
الان وسایل خونه رو تو طبقه پایین خونه پدرم که الان برادرم در اونجا اسکان داره ریختم
،8 سال هم من خودم تو این خونه بازنم زندگی می کردیم .
میخواستم بدونم الان اگه اینها بخواند اذیت کنند چیکار میتونند بکنند و من باید چی کار کنم .
چند بار به وکیلشون گفتم لیست جهیزیه که دست اونهاست رو بده من جهیزیه رو جدا کنم وقتی که میاند جدا باشه تا معطلی نباشه ، نمیدند ، میترسم ترفندی به کار ببرند و حکم جلبی با همچین چیزی بگیرند و بیاند کل اساس من رو ببرند ،و علاوه بر اون خونه برادرم رو به هم بریزند و یا از وسایل اون ببرند یا برای اون مزاحمت ایجاد کنند.

زمان صحبت خواستگاری قرار شد ه بود تلویزیون و یخچال و دو تا فرش من تهیه کنم 
الان یادم نیست اونها رو هم تولیست جهیزیه اون نوشتند یا ننوشتند ، در این مورد تکلبف چیست؟اگه بنویسند چیکار باید کنم؟ اگه ننویسند و انها ادعا کنند چی کار باید کنم؟
آیا هنگام آمدن برای جهیزیه حق ورود به خانه رو دارند یا ندارند ؟
آیا چند نفر شاهدی که هم از طرف ما و هم از طرف اونها پای سیاهه جهیزیه رو امضا کردند باید حضور داشته باشند یا خیر؟
اگه راهنمایی دیگه هم بود که به نطر تان به دردم میخوره لطفا بفرمایید
از بزرگواریتان و زحمتهایی که در این وبلاگ برای برطرف کردن مشکلات مردم میکشید ممنونم 

اجرتان با امام رضا

متشکرم

 جواب داده شد:

سلام و عرض ادب. نگران نباشید،هر حکمی که صادر شود،غیابی بوده و حتی هنگام اجرا شما میتوانید واخواهی دهید.آنها با این کار برای خود مشکل درست کرده اند نه شما. طبق سیاه (هر چه در آن نوشته شده)شما ملزم به استرداد آن ها هستید.حق ورود به ملک غیر را ندارند.نهایت اینکه از اجرای احکام برای شما نامه خواهد آمد که جهیزیه خانم را مسترد کنید.شما طبق سیاهه که پیوست اجراییه خواهد بود اجناس را تحویل دهید.حبس و بازداشت در فرض سوال در حال حاضر منتفی است نگران نباشید. موفق و موید باشید



نظرات شما عزیزان:

روح الله
ساعت20:06---12 دی 1394
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما بزرگوار
بنده ماشینم رو با مدارک بعنوان قرض به زن داداشم داده ام وحدود ۳ماه است بابرادرم مشکل پیدا کرده واز آنجایی که این خانم نمک نشناس و نانجیب است ماشین بنده را در پارکینگ خانه اش نگه داشته و به من میگوید(اگه میتونی برو بگیر ) بنده دادسرا شکایت کردم به جرم خیانت در امانت اما پرونده بدست قاضی مقطومه شده آیا مدرکی بالاتراز سند ششدانگ که بنام بنده هست وجود دارد ؟آیارای قاضی خنده دارنیست ؟آیا بنده ماشینم را بخواهم باچه زبانی باید بگیرم بنده ۳ماه است که راه دادسراوکلانتری میروم .یک دنیا ممنون و سپاسگذار هستم ازشما که وقت گذاشتید مطلب بنده راخواندید منتظر راهنمایی هستم. یا علی.
پاسخ:سلام و عرض ادب. بدون مطالعه دقیق پرونده کیفری نمیتوان اظهار نظر درستی ارائه کرد.در فرض سوال شما، زن برادر شما مرتکب جرم خیانت در امانت شده است و دلیلی بر صدور قرار منع تعقیب وجود ندارد.علی ایحال با طرح دادخواست حقوقی به خواسته استرداد خودرو امانی یا تحویل خودروی امانی به انضمام خسارات وارده به طرفیت ایشان طرح دعوا نمایید و مطمئن باشید اگر مالکیت شما به نحوی به ایشان منتقل نشده باشد ،دادگاه ملزم به صدور رای به نفع شما خواهد بود. موفق و مویر باشید


احمد رضا
ساعت19:34---27 شهريور 1394
سوال : احمد رضا

سلام و وقت بخیر
همسرم شکایته گرفتن جهزیه کرده و آدرس خونه قبلی که بودم را داده با اینکه میدونسته اون خونه رو بعد از دعوامون به خاطر مشکلات مالی تخلیه کرد......

در ادامه سوال
الان خانواده همسرم کاغذ دادگاهی به من دادند که تو اون نوشته که دادگاه به من احضاریه تحویل داده و من تو دادگاه نرفتم و دادگاه (شورای حل اختلاف)رای داده درحالی که برای دادگاه کاغذی دست من نرسیده یک کاغذ هم چسبوندند به اون رای به عنوان لیست جهیزیه که توش وسائلی نام برده شده که بعد از ازدواج توسط من و خانواده من و خانواده همسرم خریداری شده و یا اینکه دوستان و آشنایان برامون هدیه اوردند و تلویزیون و یخچالو و فرش هم که هنگام ازدواج توسط ما خریداری شده رو هم توش نوشتند و حتی سیسمونی بچه رو هم که 5 سال بعد ازدواجمون توسط خانوادهامون خریداری شده رو هم توش نوشتند و سه نفر هم پای اونو امضا کرده ، اونم بدون تاریخ
. در حالی که لیست اصلی جهیزیه چند نفر از طرف اونها تحویل دادند و امضا کردند و چند نفر هم از طرف ما تحویل گرفتند و امضا کردند و قبلا یک نسخش هم پیش ما بود که گمش کردیم .
الان تکلیف من چیه ؟
از یک طرف میخوام هرجه سریعتر تمام ارتباطاتمو با این خانواده قطع کنم و تموم بشه/ از طرف دیگه میبینم هر روز یک کلک و ترفند جدید از آستینشون بیرون میارند ./
چگونه برای این عملشون اقدامی انجام بدم؟
به هر ترتیب به خودشون هم گفتم من هرچی جهیزیه که متعلق به اونها هستش رو بهشون میدم ؟بهشون گفتم هم که یک مقدار اضافی چیزهائی از وسائل خئنه رو هم در ازای لوازمی که خراب شده بهشون میدم./ولی نمیتونم اینو تحمل کنم که بخواند هر کاری که میخواند بکنند یا با هر روشی بخاند منو و دادگاه(حلاختلاف) رو گول بزنند .
لطفا دوباره راهنمائیم کنید
پاسخ:سلام و عرض ادب به سوال شما قبلا جواب داده شد .لطفا به همان پست مراجعه بفرمایید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
: مرتبه
[ سه شنبه 17 شهريور 1394برچسب:جهیزیه همسر,سیاهه اجناس زمان عقد,استرداد جهیزیه,گرفتن جهیزیه, ] [ ] [ محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) ]
درباره وبلاگ

محسن ابراهیمی هستم،وکیل پایه یک دادگستری، رتبه 4 کانون وکلای استان خراسان سال 92.این وبلاگ با هدف پاسخگویی به سوالات شما دوستان عزیز راه اندازی شده است لذا کلیه کسانی که سوالات، مشکلات و مباحث حقوقی دارند می توانند سوال خود را در این وبلاگ در قسمت نظرات درج ، تا در اولین فرصت به سوالات آنان پاسخ داده شود یا اینکه با ارسال ایمیل به نشانی mohsen.ebrahimi87@gmail.com سوالات خود را مطرح نمایند تا مشاوره حقوقی رایگان دریافت دارند.دقت فرمایید که سوالات خود را به طور دقیق و البته کوتاه مطرح کنید. پاسخ ها با توجه به سوالات داده می شود، لذا نقص در طرح سوال موجب نقص در پاسخ خواهد بود. پس در نوشتن سوال جدا دقت نمائید. برای مشاهده منابع مطالعاتی بنده برای ازمون وکالت به پروفایل مدیر مراجعه نمایید
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 104
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 106
بازدید ماه : 757
بازدید کل : 125219
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 243
تعداد آنلاین : 1